Friday, May 28, 2010

Ali Cafe, Bukit Indah

Entry and photos by Hentak Belipat
Edited by JOHO


Dengan perasaan gembira I pun melangkah masuk ke Ali Cafe. Tingkat bawah macam hampir nak buat I tak excited sebab macam ala-ala kopitiam yang dah banyak bersepah kat serata pelusuk Malaysia ni so I pergi tingkat atas, terus macam kagum. WOW! Siap ada 4 atau 5 MAC pc untuk customer, boleh digunakan untuk online.


ni pulak port main Wii game..style tak?

Ok pastu dah duduk kat meja makan sekali ada 3 benda jarang dijumpai di meja makan! tutup botol (ceper), batu seremban dan lidi-lidian (betul tak kosa kata ni?). Semuanya adalah permainan tradisional yang kita selalu main masa kecik-kecik dulu.

ada 2 sebab dia letak barang mainan ni:
1: untuk menarik customer supaya datang lagi ke Ali Cafe
2: owner cafe ni tahu diorang akan serve makanan lambat so customer akan leka main

Selain daripada game ni, mereka juga ada sediakan suratkhabar so bagi yang suka membaca bolehlah leka dengan hobi masing-masing.



Harga makanan dan minuman standard cafe la and for food I think it is quite expensive kot sebab patutnya boleh murah sikit. Tapi diorang compensate dengan environment yang memang chill.


beef burger and cintan bolognese ~ it shoud be less than rm5 sebab guna maggie cintan but the good side is sedap weh! serious..first time makan maggie kenyang gila!

pekerja-pekerja balance~chinese and malay... tapi still tak boleh 1 malaysia sebab takda indian

Setelah berborak dengan pekerja-pekerja dia, sahlah cafe ni adalah hak milik Power Root... apa lagi? Jom singgah cafe ni. Rasailah kenikmatan local food kita.

Ali Cafe ini terletak berhampiran Giant dan Tesco, betul-betul di simpang empat traffic light menuju ke Aeon Bukit Indah.

1 comment:

  1. a'ah..
    i agree..
    mmg cafe ni sgt smart n stylo..
    pnah g dlu ms mlm raya..
    tp ms thu xde wii lg n x abes lg renovate..
    pasni bley la JOHO organize ape2 kat sni ek..
    go JOHO!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails